مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 فروردین 1399 ساعت 07:402020-04-18سياسي

قانون 65 ساله استقلال وکلا همچنان کارآمد است؟!


جامعه در حال تغییر و تحول است و در بسیاری از موارد، قوانین و مقررات قدیمی پاسخگوی نیازها نیست و از این حیث باید قوانین متناسب با نیازهای روز شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار حقوقی و قضایی خبرگزاری فارس، محمدرضا قاسمی، پژوهشگر حقوق عمومی در یادداشتی که در اختیار این خبرگزاری قرار داد نوشت: در تمام نظام های حقوقی یکی از استلزامات حیاتی به روز کردن قوانین و مقررات است.

جامعه در حال تغییر و تحول است و در بسیاری از موارد قوانین و مقررات قدیمی پاسخگوی نیازهای کنونی نیست و از این حیث نیاز است تا قوانین خود را به روز کرده و متناسب با نیازهای روز شوند.

در نظام حقوقی ما نیز این دست قوانین قدیمی که کمیتشان در پاسخگویی نیازهای روز می لنگد، وجود دارد.

برای مثال لایحه استقلال کانون وکلای دادگستری در اسفند ماه سال 1333 به تصویب رسیده است و از تصویب این قانون بیش از 65 سال می گذرد.

طبیعی است که این قانون با توجه به گذر 65 ساله از عمر آن نیازمند تغییر و تحولاتی است که لاجرم برای پاسخگویی بهتر به نیازها و ارتقای کارآمدی نظام وکالت باید بروز شود.

  شاید عده ای با قوانین قدیمی خو گرفته باشند و از سویی برخی تحولات در قوانین را در راستای منافع صنفی خود نبینند اما این نکته را نباید فراموش کرد که برای تامین منافع اجتماعی می بایست سطحی از منافع صنفی را کاهش دا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قانون 65 ساله استقلال وکلا همچنان کارآمد است؟!

قانون 65 ساله استقلال وکلا همچنان کارآمد است؟!