مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 فروردین 1399 ساعت 07:472020-04-18پزشكي

جلوگیری از برداشت گیاهان دارویی و خوراکی در مراتع اشتهارد


حسین نعمایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در مراتع این شهرستان انواع و اقسام گیاهان دارویی و سبزی های کوهی همچون آویشن، کنگر، بابونه، درمنه و.

می روید ولی رشد کنگر به دلیل بارش های مناسب اخیر بیشتر است.

وی اظهار داشت: با توجه به شرایط جدید به وجود آمده در مراتعی که در سال های گذشته به سمت خشک شدن می رفتند ولی اکنون با رفتن به سمت ترسالی، مراتع در حال احیاء هستند که فقط با حفظ و حراست بیشتر می توانیم این عرصه ها را به حالت گذشته های دور برگردانیم.

نعمایی با بیان اینکه گیاهان باید در بستر منابع طبیعی ماندگاری داشته باشند تا بتوانند زادآوری داشته باشند، افزود: متاسفانه برخی از هموطنان علاقه زیادی به کنگر دارند و در این فصل به دلیل موقعیت جغرافیایی این شهرستان و ورود زودرس بهار به این منطقه، از شهرستان های اطراف به مراتع اشتهارد هجوم می آورند.

وی ادامه داد: برای برخورد با این افراد و روش های برداشت غیراصولی آن ها دادستان شهرستان ورود کرد تا با متخلفان برخورد جدی شود.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اشتهارد گفت: ما با برداشت خانگی مخالفتی نداریم ولی بیشتر این افراد برداشت را به صورت تجاری و چندین گونی برداشت می کردند تا به فروش برسانند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جلوگیری از برداشت گیاهان دارویی و خوراکی در مراتع اشتهارد

جلوگیری از برداشت گیاهان دارویی و خوراکی در مراتع اشتهارد