مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 فروردین 1399 ساعت 08:302020-04-18فناوري

پیشرفت پروژه های کلیدی حوزه فضایی کشور بررسی شد


در جلسه ای با حضور روسای سازمان فضایی ایران و پژوهشگاه فضایی ایران، چگونگی پیشرفت پروژه های کلیدی حوزه فضایی تشریح شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از  وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ، صبح امروز 30 فروردین ماه، مرتضی براری رییس سازمان فضایی ایران در جلسه ای با حضور حسین صمیمی رییس پژوهشگاه فضایی ایران، چگونگی انجام چند پروژه کلیدی حوزه فضایی کشور را بررسی کردند.

در این نشست، رییس سازمان فضایی ایران با اشاره به این موضوع که پروژه های فضایی از اولویت های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است، گفت: امسال، مدل پروازی سه پروژه بزرگ حوزه فضایی کشور شامل سامانه انتقال مداری، ماهواره سنجشی پارس 1 و ماهواره مخابراتی ناهید 2، بنا بر برنامه پیش بینی شده تکمیل شود و پروژه مهم دیگر، یعنی ماهواره مخابراتی ناهید 1 نیز با انجام هماهنگی های لازم با مجری پرتابگر، در مدار قرار گیرد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین، به لزوم توسعه زیرساخت ها در حوزه فضایی اشاره کرد و این مهم را از اولویت های کاری در این عرصه عنوان کرد.

 براری با طرح این مطلب که پژوهشگاه فضایی ایران، اتاق فکر حوزه فضایی است،  تصریح کرد: از ظرفیت موجود در این پژوهشگاه باید در این خصوص، به خوبی بهره برد و در این جهت، یکی از کارهای ما، به روز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشرفت پروژه های کلیدی حوزه فضایی کشور بررسی شد

پیشرفت پروژه های کلیدی حوزه فضایی کشور بررسی شد