مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 فروردین 1399 ساعت 08:462020-04-18پزشكي

ایمن سازی کوچ برای جلوگیری از ابتلای عشایر به کرونا


حفظ سلامت عشایر، انجام کوچ ایمن و جبران خسارت های احتمالی از مواردی است که برای جلوگیری از ابتلای عشایر به کرونا مدنظر داریم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از سازمان عشایر، کرمعلی قندالی در پاسخ به نگرانی عشایر از تأخیر در کوچ بهاره، اظهار داشت: با توجه به شرایط خاص امسال و شیوع بیماری کرونا، سلامتی خانواده های عشایری برای ما در اولویت بود و به همین دلیل تأثیر این بیماری بر ابعاد مختلف زندگی این قشر از جامعه بررسی شد.

وی افزود: حفظ سلامت عشایر، انجام کوچ ایمن و جبران خسارت های احتمالی از مواردی است که در برنامه ریزی های ما در خصوص پیشگیری از ابتلای عشایر به کرونا مورد توجه قرار دارد.

این مسؤول با اشاره به تدوین دستورالعمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ویژه جامعه عشایری تصریح کرد: با توجه به اجرای این دستورالعمل، تا امروز کرونا فقط در میان 2 خانوار در استان های خراسان شمالی و جنوبی دیده شده است.

قندالی درباره تغییر زمان کوچ نیز توضیح داد: در قشلاق دسترسی به جامعه عشایری راحت تر است و به همین دلیل با توجه به شرایط آب و هوایی کوچ را 15 روز تا یک ماه به تعویق انداختیم و از نهادهای مختلف درخواست کردیم با خانواده های عشایری برای ماندن در قشلاق همکاری کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایمن سازی کوچ برای جلوگیری از ابتلای عشایر به کرونا

ایمن سازی کوچ برای جلوگیری از ابتلای عشایر به کرونا