مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 فروردین 1399 ساعت 09:202020-04-18اقتصادي

افزایش تاب آوری اجتماعی منجر به رشد کودکان خواهد شد


مشاور خانواده با اشاره به اینکه سطح تاب آوری زوجین و کودکان باید مانند تاب آوری اجتماعی ارتقاء یابد، گفت: ارائه مهارت های تخصصی این حوزه به شکل گسترده ضرورت دارد.

- بیتا سرپولکی کارشناس ارشد روانشناسی و مشاور خانواده در گفت وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس درباره تاب آوری جامعه در برابر کرونا اظهار داشت: ویروس کرونا یک آزمون جهانی برای نشان دادن سطح تاب آوری جوامع مختلف است که خوشبختانه برخلاف برخی تصویرسازی و سیاه نمای ها، جامعه ایرانی نشان داد استعداد بالایی در تاب آوری و سازگاری با شرایط سخت و پر تنش را دارد که مسوولان باید با بهره گیری از صاحب نظران حوزه سلامت روان این ظرفیت اجتماعی را در کشور ارتقاء دهند.

وی تصریح کرد: فعالیت های خودجوش مردمی در ضدعفونی کردن معابر، تولید ماسک های خانگی، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، خود داری از برگزاری جشن ها و مراسمات مختلف، سازگاری با فرایض دینی خانگی بجای حضور در اماکن مذهبی، تهیه بسته های بهداشتی و غذایی برای نیازمندان، حضور حداقلی در اماکن عمومی و پارک.

ها، افزایش رعایت بهداشت فردی و اجتماعی تنها بخشی از نشانه های سازگاری با محیط است.

درحالی که در کشورهای نظیر هند، دولت برای جلوگیری از تردد افراد را در خیابانها تنبیه و یا در کشورهای اروپایی ناقضان را جریمه نقدی و زندانی می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش تاب آوری اجتماعی منجر به رشد کودکان خواهد شد

افزایش تاب آوری اجتماعی منجر به رشد کودکان خواهد شد