مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 فروردین 1399 ساعت 09:262020-04-18پزشكي

ساخت دستگاه تنفس مصنوعی توسط پارک علم و فناوری مازندران


دکتر علی معتمدزادگان روز شنبه به خبرنگاران گفت: دستگاه تنفس مصنوعی موسوم به ونتیلاتور دستگاهی است که هوای قابل تنفس را به داخل ریه فرستاده و سپس دی اکسید کربن را از ریه ها خارج می کند.

وی ضرورت تولید این دستگاه را برای استفاده در شرایط قرنطینه خانگی بیماران مشکوک به ویروس کرونا عنوان کرد و افزود: این محصول عملیات ونتیلاسیون را برای بیمارانی که شرایط حاد تنفسی ندارند در طولانی مدت انجام می دهد.

این دستگاه به دلیل ابعاد کوچک، وزن سبک و آسانی عملکرد در منزل، آمبولانس و بخشهای ویژه با درجه اهمیت کم قابل استفاده می باشد.

رییس پارک علم و فناوری مازندران اضافه کرد :این دستگاه اکسیژن و هوای فشرده شده را به میزان مورد نیاز برای بدن با هم ترکیب کرده، سپس آن را گرم و مرطوب نموده و توسط تیوبهای مخصوصی تحت عنوان مدار تنفسی به بیمار تحویل میدهد .

معتمدزدگان ادامه داد: انتخاب ونتیلاتور بستگی به شدت روند بیماری، طول مدت حمایت تهویه ای، سطح هوشیاری بیمار، امکانات بیمارستان و .

دارد .

ازطرفی کمبود تعداد این دستگاه در شرایطی که بیماران بیشتری به آن نیاز داشته باشند، میتواند موجب مرگ افراد شود.

معتمدزادگان به صرفه اقتصادی این دستگاه اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه دستگاه تنفس مصنوعی ساخته شده در پارک علم و فناوری در سطح های مختلف است ام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت دستگاه تنفس مصنوعی توسط پارک علم و فناوری مازندران

ساخت دستگاه تنفس مصنوعی توسط پارک علم و فناوری مازندران