مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 فروردین 1399 ساعت 10:102020-04-18سياسي

سردار جلالی: آزمایشگاه های سطح 4 آمریکا باید ذیل نظارت جهانی قرار گیرد


رییس سازمان پدافند غیرعامل با بیان اینکه باید از جامعه جهانی پرسیده شود که چرا آمریکا باید چندین آزمایشگاه سطح 4 در منطقه ما و دیگر مناطق جهان داشته باشند که به هیچ نهاد بین المللی و نظارتی پاسخگو نیست گفت: - رییس سازمان پدافند غیرعامل با بیان اینکه باید از جامعه جهانی پرسیده شود که چرا آمریکا باید چندین آزمایشگاه سطح 4 در منطقه ما و دیگر مناطق جهان داشته باشند که به هیچ نهاد بین المللی و نظارتی پاسخگو نیست گفت: کشورهای میزبان چنین آزمایشگاه هایی بعد از بحران کووید 19 باید احساس خطر کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا سردار غلامرضا جلالی در برنامه تلویزیونی راز که از شبکه چهارم سیما پخش شد در مورد ابعاد جنگ بیولوژیک اظهار داشت: در مورد جنگ های بیولوژیک در دنیا، شاهد تحولات جدی و اساسی هستیم.

زمانی به خصوص در جنگهای جهانی اول و دوم هدف این جنگ ها کشتن مستقیم انسان ها بود اما بعد از پایان جنگ جهانی دوم معاهدات و ممنوعیت هایی برای جلوگیری از استفاده از این جنگ افزارهای بیولوژیک تنظیم شد.

از یک طرف ابزاری به نام رسانه و افکار عمومی توسعه و نقش جدی پیدا کرد و رسانه به نوعی ایجاد یک بازدارندگی در برابر این دسته از تهدیدات را به وجود آورد.

وی افزود: طبیعتا تکرار جنگ های بیولوژیک مدل جنگ های جهانی بعید و دور از عقلانیت به نظر می رسد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سردار جلالی: آزمایشگاه های سطح 4 آمریکا باید ذیل نظارت جهانی قرار گیرد

سردار جلالی: آزمایشگاه های سطح 4 آمریکا باید ذیل نظارت جهانی قرار گیرد