مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 فروردین 1399 ساعت 10:402020-04-18سياسي

اقدام مجلس در اعمال ماده 234 برای دستمزد کارگران/ پرونده دولت به دادگاه می رود؟


مجلس اخیرا درخواست اعمال ماده 234 آیین نامه در خصوص مصوبه شورای عالی کار در ارتباط با حداقل حقوق و دستمزد سال 99 کارگران را داد که این درخواست امضا و به هیات رییسه ارجاع شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی 26 فروردین ماه 99 مصوبه شورای عالی کار در خصوص تعیین حداقل مزد کارگران در سال 1399 را به کلیه کارفرمایان و کارگاه­های مشمول قانون کار ابلاغ کرد.

این ابلاغ در حالی صورت گرفت که مجلس بر اساس مصوبه خود در این حوزه، حداقل حقوق و دستمزد کارگران را 2 میلیون 800 هزار تومان تعیین کرده بود.

*استنکاف دولت در اجرای مصوبه مجلس برای افزایش حقوق کارگران در پی این اقدام دولت، نمایندگان مجلس طی نامه ای به شریعتمداری خواستار بازنگری در افرایش حقوق کارگران شدند همچنین طی بیانیه ای تاکید کردند که شورای عالی کار با تجدید نظر در تصمیم اتخاذ شده و با در نظر گرفتن تورم 41 درصدی اعلام شده توسط بانک مرکزی و با در نظر گرفتن این که به هیچ کارگری نباید کمتر از 28 میلیون ریال حقوق داد موجبات رضایت کارگران زحمت کش را فراهم کنید.

اما پس از به نتیجه نرسیدن این مطالبه، نمایندگان مجلس طی درخواستی، خواستار اعمال ماده 234 قانون در پی عدم اجرای قانون مربوط به دستمزد کارگران شدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اقدام مجلس در اعمال ماده 234 برای دستمزد کارگران/ پرونده دولت به دادگاه می رود؟

اقدام مجلس در اعمال ماده 234 برای دستمزد کارگران/ پرونده دولت به دادگاه می رود؟