مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 فروردین 1399 ساعت 11:062020-04-18اقتصادي

ماجرای حقوق کارگران به دادگاه کشیده می شود؟


جدال بر سر افزایش حقوق کارگران همچنان ادامه دارد و حال مجلس دست به اقدام جدیدی زده است که می تواند این پرونده را به دادگاه بکشاند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ مجلس اخیرا درخواست اعمال ماده 234 آیین نامه در خصوص مصوبه شورای عالی کار در ارتباط با حداقل حقوق و در پی این اقدام دولت، نمایندگان مجلس طی نامه ای به شریعتمداری خواستار بازنگری در افرایش حقوق کارگران شدند همچنین طی بیانیه ای تاکید کردند که شورای عالی کار با تجدید نظر در تصمیم اتخاذ شده و با در نظر گرفتن تورم 41 درصدی اعلام شده توسط بانک مرکزی و با در نظر گرفتن این که به هیچ کارگری نباید کمتر از 28 میلیون ریال حقوق داد موجبات رضایت کارگران زحمت کش را فراهم کنید.

اما پس از به نتیجه نرسیدن این مطالبه، نمایندگان مجلس طی درخواستی، خواستار اعمال ماده 234 قانون در پی عدم اجرای قانون مربوط به دستمزد کارگران شدند.

در همین رابطه محمدرضا پورابراهیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: درباره این موضوع، حالت عادی مبنای رسیدگی این است که ما سوال کنیم و وزیر در مجلس حاضر شده و ما پاسخ وی را بررسی و گزارش تهیه کنیم.

*درخواست مجلس برای دادگاهی شدن دولت وی افزود: البته امکان تحقیق و تفحص در حالت دوم وجود دارد اما حالت سوم که بر همه گزینه ها اولی است، اعمال ماده 234 آیین نامه داخلی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماجرای حقوق کارگران به دادگاه کشیده می شود؟

ماجرای حقوق کارگران به دادگاه کشیده می شود؟