مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 فروردین 1399 ساعت 11:152020-04-18فرهنگي

گلستان سعدی پشتوانه ابدی زبان فارسی است


رییس بنیاد سعدی در پیامی خود برای روز بزرگداشت سعدی عنوان کرد گلستان پشتوانهٔ ابدی و سرمایهٔ جاودانی زبان و ادبیات فارسی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، غلامعلی حدادعادل رییس بنیاد سعدی در آستانه اول اردیبهشت ماه و روز سعدی پیامی را صادر کرد.

رییس بنیاد سعدی در این پیام با بیان اینکه اوّل اردیبهشت در کشور ما و در میان فارسی زبانان سرزمین های دیگر روز سعدی نامیده شده است.

این روز و ماه را سعدی در مصرعی به صورت اوّل اردیبهشت ماه جلالی آورده است، اظهار کرد: سعدی بی گمان معروف ترین شاعر ایرانی در جهان است.

کافی است به تعداد ترجمه هایی که به زبان های مختلف دنیا از آثار سعدی، به ویژه گلستان و بوستان، صورت گرفته و به قدمت و تنوّع این ترجمه ها توجه کنیم تا صحّت این ادعا بر ما ثابت شود.

شادروان دکتر جواد حدیدی، استاد ادبیات تطبیقی دانشگاه فردوسی مشهد و عضو پیوستهٔ فرهنگستان زبان و ادب فارسی، در کتاب معتبر خود، از سعدی تا آراگون ، گفته است که تنها در پاریس چهار خیابان به نام سعدی وجود دارد و وی علت این امر را توضیح داده است.

وی در خصوص تألیف گلستان سعدی گفت: سعدی آموزگار جاودانهٔ زبان فارسی است.

از سال 656 هجری قمری که سال تألیف گلستان است عموم کسانی که در داخل و خارج از ایران خواسته اند فارسی بیاموزند گلستان خوانده اند و سرِ سفرهٔ سعد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گلستان سعدی پشتوانه ابدی زبان فارسی است

گلستان سعدی پشتوانه ابدی زبان فارسی است