مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 فروردین 1399 ساعت 12:152020-04-18بين الملل

خروج آمریکایی ها و بازسازی شهرها، محور مذاکرات تشکیل دولت عراق


یک منبع سیاسی عراقی با اعلام این که مذاکرات تشکیل دولت این کشور همچنان در جریان است، تصریح کرد که مسأله خارج کردن آمریکایی ها و بازسازی شهرهای آزاد شده و سهم اقلیم کرستان از بودجه در رأس این مذاکرات قرار دارد.

- یک منبع سیاسی عراقی با اعلام این که مذاکرات تشکیل دولت این کشور همچنان در جریان است، تصریح کرد که مسأله خارج کردن آمریکایی ها و بازسازی شهرهای آزاد شده و سهم اقلیم کرستان از بودجه در رأس این مذاکرات قرار دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از سومریه نیوز، این منبع گفت، مذاکرات کنونی بر مبنای دولت موقتی که برای یک سال یا بیشتر روی کار باشد، در جریان است تا مانع از گسترش شروط و خواسته های فراکسیون ها شود.

وی ادامه داد: فراکسیون ها و گروه های سیاسی اصلی که پیشتر حمایت خود را از مصطفی الکاظمی، نخست وزیر مأمور به تشکیل دولت اعلام کرده بودند، در حال حاضر چندین نکته را مطرح می کنند که از برجسته ترین آن موارد، سطح نمایندگی این فراکسیون ها در دولت الکاظمی و نیز خواسته فراکسیون های شیعی برای درج پرونده خارج کردن نیروهای آمریکایی در برنامه های دولت الکاظمی است.

این منبع خاطرنشان کرد: فراکسیون های کُرد خواهان تعیین تکلیف مسأله بودجه و سهم اقلیم کردستان و پایبندی به توافقات پیشین منعقد شده با عادل عبدالمهدی، نخست وزیر مستعفی عراق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خروج آمریکایی ها و بازسازی شهرها، محور مذاکرات تشکیل دولت عراق

خروج آمریکایی ها و بازسازی شهرها، محور مذاکرات تشکیل دولت عراق