مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 فروردین 1399 ساعت 13:162020-04-18اقتصادي

300 دستگاه نشاکار برنج درمازندران اختصاص یافت


عزیزالله شهیدی فردر حاشیه نخستین نشاء مکانیزه برنج کشور در روستای فیروزکلا از توابع بخش دشت سرآمل به خبرنگار مهر افزود: روند کشت مکانیزاسیون برنج درمازندران در سال های اخیر روبه رشد بوده و بر اساس آمار بیش از سه هزار دستگاه نشا کار در مازندران اکنون وجود دارد.

وی صرفه جویی در وقت، انجام به موقع عملیات کاشت، کاهش هزینه تولید، افزایش بهره وری نیروی کارگری و افزایش تولید محصول را از جمله اهداف مکانیزاسیون برشمرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران، درعین حال بر کشت مکانیزه برنج در شالیزارهای استان تاکید کرد وگفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا انجام کشت مکانیزه بهترین راهکار برای پیشگیری و درامان ماندن از این ویروس منحوس است.

شهیدی فر ادامه داد، به اندازه کافی دستگاه نشاکار در استان تهیه و تدارک شده و از شالیکاران می خواهیم که در انجام نشا کاری سنتی عجله نکنند و تا جایی که می توانند از ظرفیت دستگاه نشاکار فراهم شده، استفاده کنند.

کشاورزان به سلامت وپیشگیری از کرونا اهمیت قائل شوند رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران دربخش دیگری به اهمیت سلامت شالیکاران در سال زراعی امسال که همزمان با شیوع کرونا شده است، تاکید کرد وگفت: طبق بررسی های صورت گرفته بانک های نشا با حداکثر و حتی بیشتر از ظرفیت در حال تهیه بوته برای انجام نشا کار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

300 دستگاه نشاکار برنج درمازندران اختصاص یافت

300 دستگاه نشاکار برنج درمازندران اختصاص یافت