مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 فروردین 1399 ساعت 15:252020-04-18اقتصادي

بررسی فقهی و اقتصادی تسهیلات دولت به بنگاه ها و سرپرستان خانوار


حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا یوسفی در یادداشتی در کانال شخصی خود در شبکه اجتماعی تلگرام آورده است: طی روزهای اخیر در مورد نرخ سود 12 درصدی تسهیلات یک میلیون تومانی از یکی از بزرگان دینی پرسش شد و وی نیز اعلام کرد که سود دریافتی از این تسهیلات ربا بوده و حرام است و دولت نیز در تصمیم اولیه خود تجدیدنظر کرد.

بر این اساس لازم است که به تبیین موضوع و حکم آن بپردازیم.

دولت علاوه بر یک بسته معیشتی 200 تا 600 هزارتومانی، تصمیم به حمایت از برخی واحدهای اقتصادی آسیب دیده، دارندگان مشاغل و اقشار آسیب پذیر گرفت.

برای یک میلیون بنگاه تولیدی تسهیلات 12 درصدی پرداخت خواهد شد بنگاه ها به دودسته بنگاه های زیر 50 نفر و بنگاه های بالای 50 نفر تفکیک می شوند و به ازای هر نیروی کار ، 12 میلیون تومان مشروط به اینکه این تسهیلات در جهت حفظ اشتغال و سرمایه در گردش انجام شود و زیان آن ها بیش از تسهیلات ارائه شده باشد، اعطاء می شود.

این بنگاه ها همان مشاغل ده گانه آسیب دیده از کرونا هستند و دوره بازپرداخت آن ها سه ماه افزایش یافته است و عقد شرعی این تسهیلات نیز مرابحه خواهد بود.

تسهیلات به خانوارها کل خانوارهای دریافت کننده یارانه 24 میلیون و 300 هزار هستند که به دودسته تقسیم شده اند، دسته اول؛ چهار میلیون خانوار هستند که به تشخیص وزارت رفاه دارای شغل هایی ما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بررسی فقهی و اقتصادی تسهیلات دولت به بنگاه ها و سرپرستان خانوار

بررسی فقهی و اقتصادی تسهیلات دولت به بنگاه ها و سرپرستان خانوار