مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 31 فروردین 1399 ساعت 03:152020-04-18اقتصادي

کاهش افت آب در سفره های زیرزمینی دشت قزوین


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هزار و 700 حلقه چاه غیرمجاز در استان طی سالیان اخیر پلمب و از بهره برداری آنها جلوگیری شد.

یداله ملکی افزود: از سال گذشته شروع به پر کردن این چاه ها کردیم به گونه ای که پارسال 300 حلقه چاه غیرمجاز در قزوین که پلمب شده بود، پر شدند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سیاست نصب کنتور هوشمند بر روی چاه های مجاز استان قزوین امسال با جدیت بیشتری نسبت به سال های قبل ادامه می یابد،گفت: تاکنون 2 هزار و 500 حلقه چاه مجاز در استان مجهز به کنتور هوشمئد شده اند که معادل حدود 50 درصد این دسته از چاه ها است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین با اشاره به بارندگی های خوب اخیر،گفت: این بارندگی ها تا حد زیادی مشکل آب های سطحی را حل کرده و هم اکنون وضعیت آبی رودخانه ها و سدها در استان خوب و قابل قبول است اما این بارندگی ها تاثیر چندانی در منابع آبی زیرزمینی ما نداشته است.

وی با بیان اینکه بهره برداری های بیش از اندازه طی 50 سال اخیر منابع آب سفره های زیرزمینی دشت قزوین را به شدت کاهش داده است و در این منطقه حدود 100 متر افت آب داشته ایم،اظهار داشت: بنابراین بارندگی های فراوان بهاره باید سال ها تداوم داشته باشد تا این افت جبران شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش افت آب در سفره های زیرزمینی دشت قزوین

کاهش افت آب در سفره های زیرزمینی دشت قزوین