مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 31 فروردین 1399 ساعت 04:302020-04-19سياسي

اجرای یک کرسی پژوهشی برای خنثی سازی آلاینده های بیولوژیکی و صنعتی


با حمایت صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران، کرسی پژوهشی برای کاربرد آن در حذف آلاینده های میکروبی و ویروسی صنعتی و بیمارستانی اجرایی می شود.

- با حمایت صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران، کرسی پژوهشی برای کاربرد آن در حذف آلاینده های میکروبی و ویروسی صنعتی و بیمارستانی اجرایی می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سید خطیب الاسلام صدرنژاد، مجری طرح با بیان اینکه کرسی پژوهشی سنتز و مشخصه یابی مواد پیشرفته برای کاربردهای نوین با پشتیبانی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران با هدف شناسایی و درک مکانیزم عمل چند نسخه جدید از این مواد برای دستیابی به دانش فنی ساخت و کاربرد آنها در حال اجرا است، افزود: نانوکامپوزیت های برگ دار شده نمونه ای از این گونه مواد هستند که برای بهبود شرایط زیست محیطی همچون سالم سازی هوا و آب و تولید انرژی پاک کاربرد دارند و استفاده از آنها می تواند کمک زیادی به ارتقاء کیفیت زندگی و خنثی سازی آلاینده های بیولوژیکی و صنعتی کند.

وی درباره ضرورت دستیابی به دانش نانو مواد پیشرفته، گفت: ویروس کرونا نمونه ای از یک نانوذره طبیعی جهش یافته است که زندگی بشر را تحت تاثیر قرار داده است و یکی از راه حل های دفع این ویروس استفاده از فتوکاتالیست های نانوساختار غیرهمگن از جنس نیمه هادی های باکتری کش است؛ چراکه این مواد کارایی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای یک کرسی پژوهشی برای خنثی سازی آلاینده های بیولوژیکی و صنعتی

اجرای یک کرسی پژوهشی برای خنثی سازی آلاینده های بیولوژیکی و صنعتی