مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 31 فروردین 1399 ساعت 06:202020-04-19اقتصادي

دست دشت های زنجان برای باران رو به آسمان است


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان گفت: با وجود افزایش 9 درصدی آب مخزن سدهای استان، بحران در دشت ها وجود دارد.

- ایسنا/زنجان مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان گفت: با وجود افزایش 9 درصدی آب مخزن سدهای استان، بحران در دشت ها وجود دارد.

یوسف رضاپور در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: بر اساس اعلام 9 ایستگاه باران سنجی که دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه ای به صورت مداوم آن ها را رصد می کند، تا 25 فروردین ماه حدود 305 میلی متر بارش باران در استان ثبت شده که در مقایسه با سال گذشته در این تاریخ منفی بوده ولی نسبت به متوسط دراز مدت حدود 36 درصد افزایش را نشان می دهد.

این مسئول ادامه داد: در سال آبی امسال، بارندگی خوبی داشتیم که عمدتا به صورت باران های کم شدت یا به شکل بارش برف بود که ماندگاری و جذب خوب برف، از محاسن آن بوده و نسبت به باران دارای منافع بالاتری در جهت تامین منابع آب زیرزمینی است.

وی افزود: در بارندگی های فروردین سال قبل 23 استان بارش های خوبی داشتند که از این تعداد 10 استان در معرض سیل قرار گرفتند که زنجان نیز یکی از این استان ها بود که خوشبختانه مشکل چندانی به لحاظ سیلاب و سدها به وجود نیامد.

رضاپور با اشاره به وضعیت سدهای استان، تصریح کرد: 67 درصد حجم مخزن سد تهم پر است که این در سال گذشته 52 درصد بود و هماکنون دارای وضعیت مطلوبی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دست دشت های زنجان برای باران رو به آسمان است

دست دشت های زنجان برای باران رو به آسمان است