مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 31 فروردین 1399 ساعت 06:402020-04-19اجتماعي

از چرایی جدایی کوشکی از ایران تا جدایی کوشکی از دلبر


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان از وضعیت مناسب شناخته شده ترین یوزهای ایران خبر داد و گفت: حال هر سه یوزپلنگ منتقل شده به این استان در مرکز تحقیقاتی توران خوب است.

- از چرایی جدایی "کوشکی" از "ایران" تا جدایی "کوشکی" از "دلبر" ایسنا/سمنان مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان از وضعیت مناسب شناخته شده ترین یوزهای ایران خبر داد و گفت: حال هر سه یوزپلنگ منتقل شده به این استان در مرکز تحقیقاتی توران خوب است.

امیر عبدوس در گفت وگو با خبرنگار ایسنا از ایران به عنوان تنها یوز در اسارت با توانایی احتمالی تولیدمثل نام برد و اظهار کرد: یوزهای کوشکی و دلبر هیچکدام امکان تولیدمثل و زادآوری ندارند و ایران تنها یوزپلنگی است از این مجموعه که در حال حاضر امکان تولیدمثل در فصل جفت گیری را دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان در پاسخ به پرسش ایسنا در خصوص چگونگی جذب جفت برای این یوز ماده در اسارت اظهار کرد: در حال حاضر ما در تدارک فراهم کردن شرایط لازم هستیم تا در فصل جفت گیری بستر را برای جفت گیری ایران با یک یوز دیگر فراهم کنیم.

وی از زمستان و تابستان به عنوان دو فصل جفت گیری در جمعیت یوزپلنگ ها نام برد و گفت: یوزهای ماده معمولا در فصل جفت گیری با ترشحاتی که دارند، یوزهای نر را به سمت خود جذب می کنند .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از چرایی جدایی کوشکی از ایران تا جدایی کوشکی از دلبر

از چرایی جدایی کوشکی از ایران تا جدایی کوشکی از دلبر