مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 31 فروردین 1399 ساعت 07:402020-04-19سياسي

انسان، سرمست و مغرور بود


اگر بحران کرونا رخ نمی داد انسان مغرورانه و سرمست از پیشرفت ها و تکنولوژی ها رو به جلو می رفت و شاید هرگز به رفتارها و اشتباهاتش پی نمی برد.

- خبرگزاری فارس ـ گروه فرهنگ عمومی: بحران کرونا امروزه به مهم ترین و چالش برانگیزترین مسأله روز ایران و کل جهان تبدیل گردیده است.

ویل دورانت نزدیک به یک قرن پیش در رابطه با بحران هایی که در آینده گریبانگیر بشر می شود پیش بینی جالب و قابل تاملی نمود وی گفت: از کجا معلوم است که این باکتری ها (ویروسی ها) که با این صیر و شکیبایی به ما حمله می کنند روزی بر ما غالب نشوند.

وی اعتقاد داشت بزرگترین دشمن انسان را باید با میکروسکوپ دید بنابراین حتی با پشت سر گذراندن بحران کرونا، برای جلوگیری از صدمات بیشتر و کنترل بحرانهایی نظیر کرونا باید دولت ها و ملت ها نگرش و تفکر رفتاری خود را تغییر دهند و از این بحران درسهایی بگیرند.

مسأله کرونا در ظهور و بروز فرهنگ رفتاری دولت ها و ملت ها نقش اساسی و مهمی خواهد داشت که در ذیل به اصلی ترین آنها اشاره می شود: بحران کرونا نشان داد تصمیمات و رفتارهای سیاسی جزیره ای و ناهماهنگ بدون پشتوانه کارشناسی و تخصصی نمی تواند باعث متوقف کردن حوادث و اتفاقات ناگوار عالم گیر شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انسان، سرمست و مغرور بود

انسان، سرمست و مغرور بود