مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 31 فروردین 1399 ساعت 07:562020-04-19اقتصادي

2میلیون نفر متقاضی ارزیابی وسع بیمه سلامت هستند


مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با اشاره به اینکه 2میلیون تن متقاضی ارزیابی وسع بیمه سلامت هستند، گفت: 53 درصد این متقاضیان، مستحق دریافت بیمه رایگان هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، طاهر موهبتی افزود: در یک مقطع زمانی که به لحاظ اقتصادی شرایط بهتری بر جامعه حاکم بود، نزدیک به 11 میلیون نفر بیمه رایگان شدند؛ ضمن اینکه در صندوق بیمه ایرانیان چهار میلیون نفر عضو بودند که در زمان آغاز به کار بیمه رایگان بخش عمده ای از اعضای این صندوق به بیمه رایگان مهاجرت کردند؛ اما در زمان انتقال سازمان بیمه سلامت به وزارت بهداشت این میزان به 4 هزار نفر کاهش پیدا کرد.

وی با اشاره به ضرورت توجه به نظام ارزیابی وسع در سازمان بیمه سلامت افزود: یارانه متقاطع یکی از اصول بنیادی بیمه ها است؛ یعنی افراد در دوران دارایی برای دوران فقر خود و یا دیگران در دوران سلامت برای زمان بیماری خود و در دوران جوانی برای دوران پیری و سالمندی خود و دیگران پرداخت کنند.

موهبتی تاکید کرد: پیش تر 85 درصد بیمه شدگان از خدمات رایگان استفاده می کردند که بنیادی ترین اصل بیمه یعنی یارانه متقاطع در این شرایط عملیاتی نمی شد، البته تمام اقدامات انجام شده در گذشته با توجه به اقتضاعات آن زمان موجه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

2میلیون نفر متقاضی ارزیابی وسع بیمه سلامت هستند

2میلیون نفر متقاضی ارزیابی وسع بیمه سلامت هستند