مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 اردیبهشت 1399 ساعت 03:302020-04-20اجتماعي

آش گیلاخه ثبت ملی می شود/ ثبت کلانه و خورشت کنگر در گام بعدی


مسئول ثبت آثار ملی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از آغاز برنامه تهیه پرونده ثبت ملی غذاها و نان های محلی کرمانشاه که با گیاهان خوراکی بهاری پخت می شوند، - آش "گیلاخه" ثبت ملی می شود/ ثبت "کلانه"و خورشت "کنگر" در گام بعدی ایسنا/کرمانشاه مسئول ثبت آثار ملی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از آغاز برنامه تهیه پرونده ثبت ملی غذاها و نان های محلی کرمانشاه که با گیاهان خوراکی بهاری پخت می شوند، خبر داد.

اکرم طهماسبی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اقلیم کوهستانی کرمانشاه، اظهار کرد: این شرایط آب و هوایی و چشمه سارهای جوشان در استان باعث شده تا هرساله در فصل بهار رویش گیاهان خوراکی و دارویی زیادی را در دشت ها و کوه های شهرستانهای مختلف داشته باشیم.

وی تصریح کرد: کنگر، زو، پیچک، سورانه، شنگ، پاغازه، گیلاخه، ریواس و قارچ از جمله این گیاهان هستند که از دیرباز بخشی از تغذیه و خوراک مردم ساکن در روستاها و شهرهای استان را به ویژه در فصل بهار تشکیل می دهند.

رییس گروه موزه ها و اموال منقول میراث فرهنگی استان بابیان اینکه مردم کرمانشاه با استفاده از این گیاهان خوراکی غذاها، آش ها و نان های محلی خوشمزه ای تهیه می کنند، عنوان کرد: باتوجه به اینکه قدمت پخت برخی از این


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آش گیلاخه ثبت ملی می شود/ ثبت کلانه و خورشت کنگر در گام بعدی

آش گیلاخه ثبت ملی می شود/ ثبت کلانه و خورشت کنگر در گام بعدی