مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 اردیبهشت 1399 ساعت 05:452020-04-20اجتماعي

خوددرمانی با موسیقی: چگونه با موسیقی تنش های جسم و ذهنمان را مدیریت کنیم؟


سواد زندگی؛ توسعه توانمندی های فردی؛ سیدمحمدمهدی شهیدی- موسیقی پدیده ای باستانی است به قدمت تاریخ بشر.

ریتمی که در آمد و شد شبانه روز و فصل ها و در آوای پرندگان و صدای باران نهفته بود، آنقدر سحرآمیز بود که بشر غارنشین را به جاودی خود فرا خواند تا در مواقع ترس و شادی آن را در اندام و رفتار و صدای خود تکرار کند.

دور آتش مقدس برقصد و در پیچ وتاب سُکرآور نوای طبل با ارواح و خدایان ارتباط گیرد و آرامش خود را باز یابد، یا به هنگام جنگ شجاعت خود را با آن تهییج کند یا در شکار جمعی از آن برای ارتباط گیری با گروه استفاده کند.

موسیقی از پس هزاره ها، همچنان جزیی جدایی ناپذیر از زندگی روزمره ماست و مردم زیادی در سراسر جهان روزانه به موسیقی گوش می دهند؛ اما چگونه می شود از موسیقی برای تغییر حال بد به حال خوب استفاده کرد؟ نتایجی که به تازگی از تحقیقات آکادمی صدادرمانی بریتانیا منتشر شده به راستی شگفت انگیز است.

تحقیقات این آکادمی که به موضوع گوش دادن به موسیقی با اهداف درمانی پرداخته و روی 7 هزار و 581 نفر از سراسر جهان انجام شده، ثابت می کند که موسیقی با تاثیرگذاری بر سیستم عصبی بدن، باعث بهبودی وضعیت سلامت ما می شود.

این مطالعات همچنین نشان می دهد که چه نوع موسیقی هایی باعث برانگیختن پاسخ های عصبی مثبت می شود و چه مدت باید به یک قطعه موسیق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خوددرمانی با موسیقی: چگونه با موسیقی تنش های جسم و ذهنمان را مدیریت کنیم؟

خوددرمانی با موسیقی: چگونه با موسیقی تنش های جسم و ذهنمان را مدیریت کنیم؟