مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 اردیبهشت 1399 ساعت 05:562020-04-20فرهنگي

گرایش مخاطبان به موسیقی در روزهای کرونایی


در روزهای قرنظینه خانگی، از سوی مخاطبان شبکه های اجتماعی شعر خوانی و نوازندگی موسیقی بیشتر از هنرهای دیگر مورد توجه مخاطبان بود.

از این رو، فضای مجازی در روزهایی که بیشتر مردم در برابر شیوع ویروس کرونا خود را در خانه قرنظینه کردند، برای اشتراک اجراهای تک نفره هنرجویان آموزشگاه ها، استادان و فعالان حوزه موسیقی مورد توجه قرار گرفت.

در روزهای کرونایی به ویژه در 20 روز نخست شیوع آن، بیشتر کسانی که در حوزه موسیقی فعالیت داشتند، حتی اگر در کوتاه ترین زمان به کلاسهای موسیقی رفته بودند، یا آنها که سالهاست با سازهای موسیقی سر و کار دارند، به انتشار لایو(زنده) از اجرای خود و یا ارائه قطعاتی ضبط شده یا اجراهای گذشته خود، اقدام کردند.

این روند از سوی برخی از هنرمندان موسیقی و مخاطبان در روزهای پر از ترس شیوع کرونا مورد توجه قرار گرفت،هر چند انتقاداتی به نحوه کیفیت صدا و تصویر نیز از سوی برخی مخاطبان گاهی صورت می گرفت، ولی این یک تجربه جدید در روزهای قرنظینه خانگی بود.

از این باب، برخی معتقد بودند، در روزهای شیوع کرونا، گوش سپردن به موسیقی نه تنها با کاهش استرس، اضطراب و تنش های وارد شده به انسان نقش دارد، بلکه باعث شد، سازهای سنتی نیز مورد توجه عده ای از جوانان قرار گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گرایش مخاطبان به موسیقی در روزهای کرونایی

گرایش مخاطبان به موسیقی در روزهای کرونایی