مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 اردیبهشت 1399 ساعت 07:362020-04-20اجتماعي

تب برفکی در حیات وحش چهارمحال و بختیاری مشاهده نشد


شهرام احمدی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، با اشاره به وجود 8 منطقه تحت مدیریت این حفاظت محیط زیست شامل یک اثر طبیعی، یک پارک ملی، یک پناهگاه حیات وحش و 5 منطقه حفاظت شده افزود: برای درگیر نشدن گونه های جانوری در مناطق تحت حفاظت محیط زیست به بیماری تب برفکی، مکاتبات لازم با دامپزشکی استان در خصوص انجام اقدامات لازم برای پیشگیری و درمان این بیماری در دام های اهلی اطراف مناطق حفاظت شده صورت گرفته است.

وی، به ممنوعیت ورود دام های اهلی به مناطق تحت مدیریت این سازمان تا 31 اردیبهشت ماه اشاره کرد و افزود: پس از این تاریخ نیز چرای دام در این مناطق با داشتن گواهی واکسیناسیون و نظارت گروهی مشترک حفاظت محیط زیست، منابع طبیعی، دامپزشکی و جهادکشاورزی مجاز است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در صورت مشاهده دام بیمار، جلوی ورود آن به مناطق حفاظت شده گرفته می شود، تصریح کرد: انتقال بیماری تب برفکی به حیات وحش از طریق دام های اهلی است.

احمدی، با اشاره به اینکه گونه های غالب استان شامل کل، بز، قوچ و میش می توانند به این بیماری مبتلا شوند، تصریح کرد: مناطق تحت حفاظت محیط زیست به صورت شبانه روزی توسط محیط بانان، گشت های سیار و گروه های کارشناسی پایش می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تب برفکی در حیات وحش چهارمحال و بختیاری مشاهده نشد

تب برفکی در حیات وحش چهارمحال و بختیاری مشاهده نشد