مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 اردیبهشت 1399 ساعت 07:362020-04-20اقتصادي

جهاد کشاورزی مازندران در باره طغیان دوباره مگس میوه هشدار داد


آفت مگس میوه مدیترانه ای اگر چه آفت نااشنایی برای کشاورزان و باغداران مازندران نیست ، ولی طی 2 سال گذشته به خاطر افزایش جمعیتش وضعیت طغیانی گرفت و خسارت سنگینی به بخش باغداری استان وارد کرد.

یکی از دلایل طغیانی شدن این آفت ، کم توجهی برخی از باغداران به دستورالعمل های مقابله ای بدون هزینه با آن از یک سو و وجود ویلاها و خانه باغ های فاقد باغبان و متولی از سوی دیگر است و به همین خاطر نیز آسیب پذیری باغداری مازندران هر ساله در برابر این آفت بیشتر می شود.

کارشناسان باغداری جهاد کشاورزی مازندران بر این باورند که اگر باغداران فقط به جمع آوری میوه های پوسیده زیر درختان و دفن آن اقدام کنند تا 60 درصد مقابله و پیشگیری از شیوع این آفت بدون هزینه محقق می شود ولی چنانچه این روش را همه باغداران خرد و بزرگ انجام ندهند ، خسارت آفت مگس به محصولات بسیار سنگین خواهد بود.

این کارشناسان بر لزوم برداشت سریع و کامل تمامی میوه های مرکبات باقی مانده سال قبل ، رعایت بهداشت عمومی باغ شامل جمع آوری و دفن هرگونه میوه ریخته شده پای درختان در عمق 50 سانتی متری خاک تاکید دارند و هشدار می دهند که مگس میوه مدیترانه ای از آفات مخرب جهانی است که نسبت به سایر گونه های مگس میوه ، دارای دامنه میزبانی وسیعی است و می تواند بیشترین خسارت را به بار بیاورد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جهاد کشاورزی مازندران در باره طغیان دوباره مگس میوه هشدار داد

جهاد کشاورزی مازندران در باره طغیان دوباره مگس میوه هشدار داد