مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 اردیبهشت 1399 ساعت 09:202020-04-20سياسي

روشن شدن چشم مادی ورنوسفادران به آب بعد از 36 سال


میزان آب ورودی به مادی ورنوسفادران 70 لیتر در ثانیه است و این حق آبه سند رسمی دارد.

- ایسنا/اصفهان شهردار خمینی شهر گفت: میزان آب ورودی به مادی ورنوسفادران 70 لیتر در ثانیه است و این حق آبه سند رسمی دارد.

علی اصغر حاج حیدری، امروز (دوشنبه، اول اردیبهشت) در آیین افتتاح پروژه آبرسانی به منطقه ورنوسفادران با ابراز خرسندی از احیای یکی دیگر از مادی های قدیمی شهر، اظهار کرد: 36 سال آب روی این اراضی کشاورزی بسته شده بود و با باز شدن مجدد آب 700 جریب زمین کشاورزی و هزاران درخت کهنسال و تناور چنار احیا شد.

وی وسعت منطقه مذکور را که از سرلت تا میدان آیت الله صهری ادامه دارد یک کیلومتر عنوان کرد و گفت: امروز با همکاری کشاورزان و همت شورای اسلامی شهر توانستیم یک کیلومتر از کره زمین را از خشکی، نخاله و زباله نجات دهیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، شهردار خمینی شهر با بیان اینکه میزان آب ورودی به این مادی 70 لیتر در ثانیه است و این حق آبه سند رسمی دارد، اظهار کرد: مادی ورنوسفادران بخشی از مادی بزرگ گَبر به حساب می آید که زمین ها و باغات صحرای قلعه زنگی واقع در منطقه خوشاب را سیراب می کند.

وی افزود: به گفته تاریخ، مادی یا نهر گبر در دوران خوارزمشاهی توسط سه برادر زرتشتی و به منظور آبیاری زمین ها و باغات کوشک، دهنو و محمودآباد حفر می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روشن شدن چشم مادی ورنوسفادران به آب بعد از 36 سال

روشن شدن چشم مادی ورنوسفادران به آب بعد از 36 سال