مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 اردیبهشت 1399 ساعت 13:152020-04-20فرهنگي

«سعدی» در سینما


فیلم «شب های روشن» سعدی را برای جوانانی که در کودکی اغلب حکایت های پندآموز او را در کتاب های مدرسه خوانده بودند این بار با غزلی عاشقانه به سینما آورد تا پس از سال ها هنوز غزل سعدی را از صحنه های این فیلم در خاطر داشته باشند.

- فیلم شب های روشن سعدی را برای جوانانی که در کودکی اغلب حکایت های پندآموز او را در کتاب های مدرسه خوانده بودند این بار با غزلی عاشقانه به سینما آورد تا پس از سال ها هنوز غزل سعدی را از صحنه های این فیلم در خاطر داشته باشند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، فیلم سینمایی شب های روشن که خود از دنیای ادبیات به سینما آمده و اقتباسی است از داستان فیودور داستایوفسکی، در سال 1381 به کارگردانی فرزاد مؤتمن و نویسندگی سعید عقیقی با بازی مهدی احمدی و هانیه توسلی ساخته شد؛ فیلمی که حالا پس از گذشت 18 سال، هنوز بخش هایی از آن در قالب پادکست، دیالوگ و فیلم کوتاه به اشتراک گذاشته می شود.

گره خوردگی دیالوگ های شب های روشن با شعر سعدی، هم این فیلم را در خاطر مخاطبان ماندگار کرده و هم بعضا باعث علاقه مندی بیشتر به شعرهای سعدی شده است تا شب های روشن مخاطبان سینما را به یاد سعدی و سعدی مخاطبان ادبیات را به یاد شب های روشن بیندازد.

شاید بتوان گفت با چنین در هم تنیدگی ای تجربیات نوشته شده سعدی در قالب غزل در قاب دوربین سینما نقش می بندند تا بیش از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«سعدی» در سینما

«سعدی» در سینما