مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 اردیبهشت 1399 ساعت 13:162020-04-20پزشكي

یک میلیون و 300 هزار نفر در کرمان غربالگری کرونا شدند


سید وحید احمدی طباطبایی عصر دوشنبه در نشست خبری افزود: در دوران اپیدمی ردیابی افراد در تماس با بیماران یکی از کارهایی است که بهورزان و مراقبین سلامت انجام می دهند.

وی بیان کرد: قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در گروی کاهش احتمال انتقال در هر تماس، کاهش تعداد تماس ها و کاهش مدت زمان عفونت زایی بیماری است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان اظهار داشت: طبق بررسی های صورت گرفته در 10 روز اول اسفندماه میزان سرایت پذیری این بیماری دارای نرخ چهار و در 10 روز اول فروردین ماه سرایت پذیری این بیماری دارای نرخ 2.

52 بوده است.

وی با اشاره به بازگشایی صنوف و تاثیر آن بر اپیدمی کرونا افزود: طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، از ابتدای اردیبهشت تقریبا تمامی اصناف بجز اصناف پر ریسک شروع به کار کرده اند.

احمدی طباطبایی تاکید کرد: باید یک دوره یک هفته ای را صبر کنیم تا ببینیم این بازگشایی چه تاثیری در وضعیت اپیدمی در سطح استان و کشور خواهد داشت، اما بازهم تاکید داریم که مردم به خواب غفلت از این ویروس نروند و خیالشان راحت نشود زیرا کرونا همچنان در سطح جامعه در حال گردش است.

وی ادامه داد: منتظر تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا ویروس در رابطه با تعطیلی مدارس هستیم، اما احتمالا نسخه واحد برای تمامی مناطق کشور پیچیده نخواهد شد و در هر منطقه بر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک میلیون و 300 هزار نفر در کرمان غربالگری کرونا شدند

یک میلیون و 300 هزار نفر در کرمان غربالگری کرونا شدند