مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 اردیبهشت 1399 ساعت 13:252020-04-20سياسي

ثبت جهانی هورامان گامی بلند در توسعه گردشگری کردستان است


خالد جعفری روز دوشنبه در جلسه کارگروه گردشگری کردستان اظهار داشت: ثبت جهانی هورامان موجب می شود تا به عنوان مکانی ویژه در دفاتر گردشگری جهان معرفی شود و بدون شک این اقدام در توسعه استان موثر خواهد بود.

وی افزود: باید معیشت و رفاه مردم این منطقه نیز مورد توجه قرار گیرد اما هر اقدام و اصلاحی که انجام می شود با در نظر گرفتن هدف اصلی یعنی حفظ و ثبت جهانی هورامان باشد.

جعفری بر لزوم همکاری تمامی دستگاه ها در ثبت جهانی هورامان تاکید کرد و گفت: : پیش از این نیز اقدامات خوبی برای شناساندن کردستان به جهان انجام شده که کنگره بین المللی مشاهیر کُرد از جمله آنها است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان اضافه کرد: با توجه به توانمندی‎ها و ظرفیت های استان می توانیم کارهای بیشتری برای معرفی کردستان به دنیا انجام دهیم و منطقه کردنشین ایران را به عنوان ام القرای کردهای جهان معرفی کنیم.

جعفری بر بررسی استقرار نمایندگی انجمن دفاتر گردشگری و جهانگردی در مرز باشماق مریوان تاکید کرد و از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خواست این موضوع را از طریق شرکت مادر تخصصی گردشگری کشور پیگیری تا به صورت قانونی شرایط آن مهیا شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت جهانی هورامان گامی بلند در توسعه گردشگری کردستان است

ثبت جهانی هورامان گامی بلند در توسعه گردشگری کردستان است