مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 اردیبهشت 1399 ساعت 14:452020-04-20اقتصادي

افزایش 90 میلیون مترمکعبی حجم آب دریاچه ارومیه


رییس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت:طبق آخرین پایش، حجم آب این دریاچه ارومیه افزایش 90 میلیون مترمکعبی نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته دارد.

- فرهاد سرخوش در گفت وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به اینکه تراز دریاچه ارومیه طبق آخرین پایش به هزار و 271 متر و 75 سانتی متر رسیده است، اظهار کرد: این میزان تراز 30 سانتی متر بالاتر از زمان مشابه سال گذشته است.

وی به روند رو به افزایش میزان آب در این حوضه اشاره کرد و افزود: حجم آب این دریاچه ارومیه طبق آخرین پایش بیش از 4 میلیارد و 77 میلیون مترمکعب برآورد شد که نشان از افزایش 90 میلیون مترمکعبی نسبت به زمان مشابه پارسال دارد.

رییس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه با بیان اینکه وسعت دریاچه ارومیه اکنون به بیش از 3 هزار و 125 کیلومتر مربع رسیده، تصریح کرد: وسعت این دریاچه نیز نسبت به پارسال بیش از 194 کیلومتر مربع بیشتر شده است.

سرخوش با اعلام اینکه طرح های مهم انتقال آب به دریاچه ارومیه طی سال جاری و به تدریج به بهره برداری می رسد، اظهار کرد: تراز دریاچه ارومیه در صورت بهره برداری از این طرح ها سالانه نزدیک به یک متر افزایش می یابد و وعده رییس جمهوری در خصوص نگین آبی آذربایجان عملی می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 90 میلیون مترمکعبی حجم آب دریاچه ارومیه

افزایش 90 میلیون مترمکعبی حجم آب دریاچه ارومیه