مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 اردیبهشت 1399 ساعت 01:352020-04-20پزشكي

دمنوش گیاهی اسطوخودوس معجزه ای برای کاهش استرس


به گفته یک کارشناس تغذیه، یکی از بهترین دمنوش های گیاهی و پرخاصیت که در تمام فصول سال و به ویژه در فصل بهار کاربرد دارد و از تاثیر شگفت انگیزی برخوردار است؛ - ایسنا/کردستان به گفته یک کارشناس تغذیه، یکی از بهترین دمنوش های گیاهی و پرخاصیت که در تمام فصول سال و به ویژه در فصل بهار کاربرد دارد و از تاثیر شگفت انگیزی برخوردار است؛ دمنوش اسطوخودوس یا گیاه لاوندر است.

سارا فوضی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: دمنوش گیاهی اسطوخودوس یا گیاه لاوندر در کاهش استرس و اضطراب موثر بوده و به لحاظ گیاه شناسی قسمت های برگ و سبز این گیاه که حاوی اسانس های روغنی هستند قابلیت مصارف داروی دارند.

وی درخصوص ویژگی های این گیاه عنوان کرد: اسطوخودوس گیاهی است چند ساله که به شکل بوته می روید و قسمت های گل گیاه که به شکل سنبله هستند و دارای گل هایی قهوه ای رنگ و بیضی شکل یا در مایه های بنفش در واقع قابلیت مصرف داشته و این گیاه را جمع آوری کرده و به یک دمنوش پر خاصیت از آن استفاده می شود.

فوضی از دیگر مصارف گیاه اسطوخودوس را در وسایل آرایشی و بهداشتی و همچنین استفاده از آن به صورت پماد به دلیل روغن موجود در آن برشمرد و افزود: اسطوخودوس مزاجی گرم و خشک دارد و بسیار مفرح و تقویت کننده بدن و در سلامت سیستم قلبی عروقی و کاهش و تنظیم ضربان قلب و در درمان سرفه،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دمنوش گیاهی اسطوخودوس معجزه ای برای کاهش استرس

دمنوش گیاهی اسطوخودوس معجزه ای برای کاهش استرس