مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 اردیبهشت 1399 ساعت 03:402020-04-21اقتصادي

امکان انجام آنالیز حرارتی نانومواد در کشور فراهم شد


یکی از شرکت های دانش بنیان برای رفع نیاز صنعت به آنالیز حرارتی نانو مواد دستگاه گرماسنجی روبشی تفاضلی دما پایین را برای اندازه گیری دمای انتقال شیشه ای، - یکی از شرکت های دانش بنیان برای رفع نیاز صنعت به آنالیز حرارتی نانو مواد دستگاه گرماسنجی روبشی تفاضلی دما پایین را برای اندازه گیری دمای انتقال شیشه ای، بلورینگی و مطالعه حرارتی نانومواد و نانوکامپوزیت ها تولید کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، یکی از شرکت های دانش بنیان برای رفع نیاز صنعت به آنالیز حرارتی نانومواد، دستگاه گرماسنجی روبشی تفاضلی دما پایین (DSC) را تولید و به بازار عرضه کرد.

DSC روشی بسیار قدرتمند برای مطالعه ٔ پارامترهای آنالیزی-گرمایی نانومواد است و از این روش می توان برای اندازه گیری دمای انتقال شیشه ای، بلورینگی و مطالعه حرارتی نانومواد و نانوکامپوزیت ها استفاده کرد.

دستگاه DSC دما بالای ساخت این شرکت مجهز به حسگر با قابلیت عملکرد دمایی تا 1600 درجه سانتی گراد بوده و برای آنالیز مواد با انرژی آنتالپی بیش از 18 ژول بر گرم مانند فلزات، آلیاژها، سرامیک ها، اکسیدها و کامپوزیت ها مناسب است.

استفاده از حسگر با حساسیت بسیار بالای این دستگاه موجب شده تا آنالیز مواد با انرژی آنتالپی کم (در حدود 3 ژول بر گرم) مانند پلیمرها، لاستیک ها، الیاف، برخی مواد شیمیایی و مواد دارویی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امکان انجام آنالیز حرارتی نانومواد در کشور فراهم شد

امکان انجام آنالیز حرارتی نانومواد در کشور فراهم شد