مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 اردیبهشت 1399 ساعت 04:562020-04-21سياسي

بحران کرونا؛ از تأملات هستی شناسانه تا منازعات هویتی


فقر وجودی انسان در مواجهه با بحران کنونی اتفاق مهمی است که حتّی بشر مدرن، سخنگویان مدرنیته و روشنفکران هم به آن اشاره می کنند.

- دومین نشست از نشست های مجازی بررسی ابعاد فرهنگی و اجتماعی پدیده ی کرونا 28 فروردین ماه از سوی پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی برگزار شد.

سجاد صفار هرندی مدیر گروه مطالعات اجتماعی و فرهنگی پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی، دومین مهمان گفتگوی مجازی در باب بررسی ابعاد فرهنگی و اجتماعی پدیده ی کرونا در مقدمه ی این گفتگو بیان کرد: رسالت دانش و به طور اخص علوم انسانی معنابخشی به جهان انسانی و توضیح تجربه ی زنده اوست.

از این رو، در هنگامه ی مواجهه با بحران حاد و خطیری چون کرونا، اهل نظر و اندیشه فضا را غنیمت می شمارند تا رنگ اندیشه خود را بر واقعیت جاری بزنند و وضعیت را بر حسب دستگاه خود معنا کنند.

در عین حال، کارکرد و ویژگی چنین تجاربی فراهم آوردن مجالی است تا اهالی دانش در رویارویی با یک وضعیت بغرنج، ایده های خود را به آزمون گذاشته و محدودیت های آن را دریابند.

وی افزود: در رابطه با مسئله ی کرونا جدای از جنبه های ژئوپلیتیک و اقتصادی که در جای خود مهم است، یکی از مهمترین ایده های نظری که این روزها طنین آن بیشتر از قبل شنیده می شود و صرفاً از جانب منتقدین مدرنیته، سنت گرایان یا اهالی الهیات و متألهین نیست بلکه بسط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بحران کرونا؛ از تأملات هستی شناسانه تا منازعات هویتی

بحران کرونا؛ از تأملات هستی شناسانه تا منازعات هویتی