مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 اردیبهشت 1399 ساعت 04:572020-04-21بين الملل

محلول پاشی در جنگل های سپیددشت آغاز شد


شیرزاد نجفی روز سه شنبه به رسانه ها اعلام کرد: با توجه به حمله آفت برگ خوار بلوط به جنگل های بخش پاپی سپیددشت، محلول پاشی در جنگل های منطقه کومان و دره اناران آغاز شده است.

وی گفت: محلول پاشی با استفاده از تراکتور در حدود 300 هکتار در کانون شیوع این آفت آغاز شده و با توجه به وسعت جنگل های بلوط در استان و صعب العبور بودن برخی از مناطق و محدود بودن نیروی انسانی، فقط نقاط آلوده به آفت جوانه خوار بلوط سمپاشی خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان اظهار کرد: استفاده از بالگرد به دلیل هزینه بالا و نداشتن قدرت مانور در برخی از مناطق به صرفه و مؤثر می باشد و نیروهای منابع طبیعی در سراسر استان به صورت مستمر در حال گشت زنی هستند و چنانچه نقاطی را آلوده به این آفت ببینند، بلافاصله اقدامات بیولوژیکی را انجام خواهند داد.

نجفی بیان کرد: اخذ سند تک برگی بیش از یک میلیون هکتار از اراضی ملی استان در دستور کار قرار گرفته و طی یک عملیات جهادی و در یک برنامه زمانبندی مشخص اجرا می شود.

وی گفت: با این اقدام مالکیت مردم تعیین و تکلیف شده و مالکین و سرمایه گذاران راحت تر می توانند نسبت به کارهایی که قصد انجام دارند را در دستور کار قرار دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محلول پاشی در جنگل های سپیددشت آغاز شد

محلول پاشی در جنگل های سپیددشت آغاز شد