مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 اردیبهشت 1399 ساعت 06:012020-04-21اقتصادي

انجام آنالیز حرارتی نانومواد با دستگاه DSC ایرانی ممکن شد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فناوری خبرگزاری دانشجو، DSC روشی بسیار قدرتمند برای مطالعه ٔ پارامتر های آنالیزی-گرمایی نانومواد بوده و از این روش می توان برای اندازه گیری دمای انتقال شیشه ای، - شرکت تجهیزات سازان پیشتاز برای رفع نیاز صنعت به آنالیز حرارتی نانومواد، دستگاه گرماسنجی روبشی تفاضلی دما پایین (DSC) را تولید و به بازار عرضه می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فناوری خبرگزاری دانشجو، DSC روشی بسیار قدرتمند برای مطالعه ٔ پارامتر های آنالیزی-گرمایی نانومواد بوده و از این روش می توان برای اندازه گیری دمای انتقال شیشه ای، بلورینگی و مطالعه حرارتی نانومواد و نانوکامپوزیت ها استفاده کرد.

دستگاه DSC دما بالای ساخت این شرکت مجهز به حسگر با قابلیت عملکرد دمایی تا 1600 درجه سانتی گراد بوده و برای آنالیز مواد با انرژی آنتالپی بیش از 18 ژول بر گرم مانند فلزات، آلیاژها، سرامیک ها، اکسید ها و کامپوزیت ها مناسب است.

به منظور حل چالش های موجود برای استفاده از روش آنالیز حرارتی در مطالعه مواد با انرژی آنتالپی پایین، به تازگی این شرکت اقدام به ساخت دستگاه گرماسنجی روبشی تفاضلی دما پایین نموده که مجهز به حسگری با قابلیت دمایی 800 درجه سانتیگراد است.

نکته قابل توجه در خصوص این دستگاه استفاده از حسگر با حساسیت بسیار بالا است که آنالیز مواد با انرژی آنتالپی کم (در حد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انجام آنالیز حرارتی نانومواد با دستگاه DSC ایرانی ممکن شد

انجام آنالیز حرارتی نانومواد با دستگاه DSC ایرانی ممکن شد