مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 اردیبهشت 1399 ساعت 06:552020-04-21اقتصادي

انتقاد مرکز پژوهشها از ناوگان فرسوده هوایی و فقدان فرودگاه مناسب


مرکز پژوهشهای مجلس لازمه طرح ایده تبدیل شدن ایران به راه ابریشم هوایی را داشتن ناوگان هوایی قدرتمند و فرودگاه های با استانداردهای بین المللی عنوان کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، مرکز پژوهش های مجلس در گزارشی در خصوص ایده راه ابریشم هوایی نوشت: کشورمان به لحاظ موقعیت جغرافیایی در میانه شاهراه ارتباطی شرق با غرب و شمال با جنوب قرار گرفته و ویژگی های ممتازی جهت تبدیل به یک قطب ترانزیت مسافر و بار دارد.

این گزارش می افزاید: بر اساس بررسی های انجام شده سرمایه گذاری در زمینه توسعه زیرساخت های فرودگاهی با هدف ارتقای ظرفیت و تبدیل فرودگاه های بین المللی کشور به فرودگاه قطب، اعتمادسازی جهانی و افزایش امنیت فضای پروازی کشور و اعطای آزادی های پنجم و ششم هوانوردی (سیاست آسمان باز) به خطوط هوایی کشورهای آسیای شرقی و اروپایی به منظور ترانزیت مسافر از فرودگاه های قطب کشور از جمله مهمترین گام های اجرایی پیوستن به مسیر جاده ابریشم هوایی است.

در این پژوهش آمده: کمبود و سالخورده شدن ناوگان هوایی در کنار مشکلات زیرساختی از جمله فقدان یک فرودگاه قطب با شرایط استاندارد و عدم سیاستگذاری راهبردی سبب شده کشورمان از نظر سخت افزاری در رقابت با کشورهای همسایه ازجمله امارات، قطر و ترکیه عقب بماند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقاد مرکز پژوهشها از ناوگان فرسوده هوایی و فقدان فرودگاه مناسب

انتقاد مرکز پژوهشها از ناوگان فرسوده هوایی و فقدان فرودگاه مناسب