مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 اردیبهشت 1399 ساعت 07:462020-04-21اقتصادي

کرونا مانع از فعالیت مراکز تکثیر و پرورش بچه میگو در استان بوشهر نشد


صغری اشرف روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: براساس برنامه ریزی انجام شده 15 مرکز تکثیر بچه میگو برای آغاز پروسه پرورش در این استان کار خود را آغاز کردند.

وی بیان کرد: قرار است امسال مراکز تکثیر بچه میگو در استان بوشهر از 30 هزار جفت مولد 2میلیارد و 100 میلیون قطعه بچه میگو برای ذخیره سازی تولید کنند.

معاون آبزی پروری اداره کل شیلات استان بوشهر اضافه کرد: در سال جاری در سطح 6هزار و 140 هکتار استخر پرورش در این استان بچه میگو ذخیره سازی و در صورت فراهم بودن شرایط لازم پیش بینی می شود 29 هزار تن میگوی پرورشی در استان بوشهر تولید شود.

وی یادآور شد: سال گذشته در سطح پنج هزار و 200 هکتار استخر ذخیره سازی انجام و و 21 هزار تن میگو پرورشی در استان بوشهر تولید شد.

معاون آبزی پروری اداره کل شیلات استان بوشهر گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا برای پیشگیری از شیوع بیماری در میان کارگران شاغل در مزرعه های پرورش همه پروتکل های بهداشتی ارائه و باید اجرا شود.

اشرف یادآور شد: با توجه به اینکه 80 درصد میگوی پرورشی تولیدی در استان بوشهر به خارج کشور صادر می شود این صنعت نقش مهمی در اشتغال و رونق اقتصادی دارد.

وی اضافه کرد: استان بوشهر با توجه به مزیتی که در بخش پرورش میگو دارد در سال گذشته 40 درصد میگوی پرورشی کشور را تولید کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرونا مانع از فعالیت مراکز تکثیر و پرورش بچه میگو در استان بوشهر نشد

کرونا مانع از فعالیت مراکز تکثیر و پرورش بچه میگو در استان بوشهر نشد