مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 اردیبهشت 1399 ساعت 10:052020-04-21اقتصادي

کاهش قیمت نفت آمریکا بر بازار ایران تاثیری ندارد


در اتفاقی تاریخی قیمت نفت پایه وست تگزاس برای تحویل در معاملات آتی منفی شد.

در این بین کارشناسان بر این باورند که این مساله تاثیر چندانی روی بازار نفت ایران نخواهد داشت و با رفع بحران کرونا و افزایش تقاضا در جهان، - در اتفاقی تاریخی قیمت نفت پایه وست تگزاس برای تحویل در معاملات آتی منفی شد.

در این بین کارشناسان بر این باورند که این مساله تاثیر چندانی روی بازار نفت ایران نخواهد داشت و با رفع بحران کرونا و افزایش تقاضا در جهان، وضعیت بازار نفت ایران بهبود نسبی پیدا خواهد کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، صفر شدن ظرفیت ذخیره سازی نفت بیشتر خریداران و تولیدکنندگان آن هم در زمانی که تقاضای خرید نفت به دلیل شیوع کرونا و تعطیلی بخش بزرگی از کسب و کارها به یکی از کمترین سطوح یک دهه اخیر رسیده است از اصلی ترین دلایل این سقوط بی سابقه هستند.

میشل تران، مدیر بخش انرژی در موسسه آر بی سی کپیتال مارکتس گفت: در کوتاه مدت شانس خیلی کمی برای جلوگیری از ریزش بیشتر قیمت ها وجود دارد چرا که پالایشگاه ها از سفارش و پذیرش نفت جدید امتناع می کنند.

از ابتدای امسال تاکنون قیمت نفت عمدتا نزولی بوده است و حتی توافق کشورهای بزرگ صادرکننده نفت موسوم به اوپک پلاس نیز نتوانسته است این روند را تغییر دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش قیمت نفت آمریکا بر بازار ایران تاثیری ندارد

کاهش قیمت نفت آمریکا بر بازار ایران تاثیری ندارد