مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 اردیبهشت 1399 ساعت 10:202020-04-21اجتماعي

یک ایستگاه سنجش آلودگی هوا امسال در قم احداث می شود


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: امیدواریم تا پایان سال یک ایستگاه سنجش آلودگی هوا مجدداً فعال شده و یک ایستگاه جدید نیز احداث شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم، سید رضا موسوی مشکینی گفت: روز دوم اردیبهشت ماه با عنوان روز جهانی زمین پاک نامگذاری شده و شعار امسال زمین پاک؛ سازگاری با تغییرات آب و هوایی است.

وی مسئله افزایش حجم پسماندها به ویژه پسماندهای پلاستیکی را یک معضل جهانی دانست و گفت: متأسفانه در کشورمان، عمده پسماندها در زمین دفن می شوند و این یک چالش جدی است که باید برای رفع آن و دفع اصولی پسماندها برنامه ریزی و اقدامات جدی صورت بپذیرد.

مدیرکل محیط زیست قم بر ضرورت توجه مردم به تفکیک زباله در مبدأ برای تسهیل در بازیافت و استفاده مجدد از آنها تأکید کرد و گفت: قطعاً با همکاری و مشارکت همه مردم و مسؤولان می توانیم اهداف زیست محیطی را در جامعه محقق کنیم و بدون همدلی و همراهی آحاد جامعه در این مسیر موفق نخواهیم شد.

وی با بیان اینکه پس از شیوع کرونا بر اساس دستورالعمل جدید، تمامی پسماندهای عادی و عفونی بیمارستان ها اتوکلاو شده و حجم آنها تقریباً دو برابر شده است، خاطرنشان کرد: با همکاری شهرداری و دانشگاه علوم پزشکی قم وضعیت جمع آوری و دفع این پسماندها نسبتاً مطلوب است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک ایستگاه سنجش آلودگی هوا امسال در قم احداث می شود

یک ایستگاه سنجش آلودگی هوا امسال در قم احداث می شود