مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 اردیبهشت 1399 ساعت 10:502020-04-21بين الملل

عملیات وسیع ارتش مصر علیه عناصر مسلح در شبه جزیره سینا


ارتش مصر اعلام کرد که توانسته در یک عملیات وسیع پاکسازی در شبه جزیره سینا، مقادیر زیادی سلاح و مواد مخدر را کشف و ضبط کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، ارتش مصر امروز (سه شنبه) از اجرای عملیات وسیع پاکسازی مقرها و اماکن عناصر مسلح در شبه جزیره سینا در شمال این کشور خبر داد.

به نوشته وبگاه مصر الیوم ، تامر الرفاعی سخنگوی نیروهای مسلح مصر در بیانیه ای اعلام کرد که در این عملیات وسیع، 318 انواع خمپاره و 3.

5 میلیون قرص روانگردان و 60 تن حشیش کشف شده است.

10 تونل عناصر مسلح نیز کشف و منهدم شد.

همچنین در این عملیات هفت تفنگ قناصه و شش اسلحه خودکار، دو تیربار، 300 مین و 300 هزار فشنگ از انواع مختلف کشف و ضبط گردید.

نیروهای مسلح مصر در ادامه 100 مزرعه کاشت مواد مخدر ماری جوانا و 866 مزرعه کاشت خشخاش و کارگاههای فراوری این مواد مخدر را نابود کردند.

طبق بیانیه ارتش مصر، 14 تلفن همراه ماهواره ای و 880 سیستم چی پی اس کامیون و 71 تن سنگ طلا و 77 کیلوگرم نقره یافتند و در جریان این عملیات 300 تن از قاچاقچیان نیز بازداشت شدند.

شبه جزیره سینا در شمال مصر، به علت بافت قبیله ای و طبیعت جغرافیایی که دارد از سال 2010 به این سو محل حضور عناصر مسلح تروریستی بوده و در ده سال گذشته درگیری های بسیاری میان این عناصر با ارتش مصر رخ داده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عملیات وسیع ارتش مصر علیه عناصر مسلح در شبه جزیره سینا

عملیات وسیع ارتش مصر علیه عناصر مسلح در شبه جزیره سینا