مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 اردیبهشت 1399 ساعت 11:102020-04-21اقتصادي

نرخ سود سالانه تغییری نکرده است


تصمیم بانکهای خصوصی برای اجرای نرخ سود سپرده به معنی کاهش نرخ سود نیست، بلکه اجرای مصوبه سال 1395 شورای پول و اعتبار است؛ فقط نرخ سود روزشمار از 10 به هشت درصد کاهش یافته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بانک های خصوصی تصمیم گرفته اند که سقف نرخ سود سپرده را رعایت کنند و به رغم اینکه قرار بود نرخ سود سپرده برای اشخاص حقیقی حداکثر 17.

5 درصد و حقوقی 15 درصد باشد، اما در تصمیم جدید قرار شده که بانک ها نرخ سود سپرده اشخاص حقیقی و حقوقی را حداکثر 15 درصد در نظر بگیرند و برای سپرده های کوتاه مدت نیز نرخ سود هشت درصد تعیین کرده اند.

در همین راستا، بر اساس توافقی که بین بانک های خصوصی شده، از ابتدای اردیبهشت، نرخ سود بانکی حداکثر 15 درصد اعمال خواهد شد؛ یعنی نرخ مصوب شورای پول و اعتبار در تیرماه سال 1395.

همچنین توافق شده که با بانک خاطی برخورد شود.

در سال های گذشته بانک های خصوصی عمدتا سقف نرخ سود سپرده را رعایت می کردند ولی تعداد کمی از بانک ها سودهای بالاتری پرداخت می کردند.

اما افزایش بیش از نرخ تعیین شده به صورت گسترده از سوی بانک ها در دوره قبلی بانک مرکزی اتفاق افتاد.

به این صورت که به مدیران بانکی به صورت شفاهی گفته بود که برای نجات بازار ارز، نرخ سود را تا 20 درصد پرداخت کنند و مابه التفاوت پنج درصدی آن را از بانک مرکزی بگیرند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نرخ سود سالانه تغییری نکرده است

نرخ سود سالانه تغییری نکرده است