مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 اردیبهشت 1399 ساعت 15:052020-04-21اقتصادي

سند سازگاری خراسان شمالی با کم آبی تدوین شد


محمدعلی شجاعی که روز سه شنبه به صورت ویدیوکنفرانسی در چهل و دومین نشست کمیته تخصصی کارگروه ملی سازگاری با کم آبی شرکت کرده بود، اظهار داشت: اجرای این سند نیازمند اعتبارات سالانه است و پیش بینی ما برای اجرای این سند، هزینه کرد 500 هزار میلیارد ریال در 7 سال، یعنی سالانه 71 هزار و 500 میلیارد ریال است که باید منابع تامین اعتبار این سند تعریف شود.

وی خواستار تفویض اختیار به این استان برای تخصیص آب به صنایع شد و گفت: برای تامین بخشی از این اعتبارات و مدیریت منابع آب، ضروری است اختیارات بیشتری به شورای حفاظت آب و کارگروه سازگاری با کم آبی استان، برای تخصیص آب به صنایع تفویض شود.

شجاعی افزود: در خراسان شمالی صنایعی وجود دارند که آب تازه را مصرف می کنند و این در حالی است که بخش کشاورزی، پیشران اقتصادی استان است و 44 درصد جمعیت استان روستانشین هستند و سرآغاز کار استان در سند توسعه، بر توسعه اقتصاد روستا گذارده شده است.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی گفت: نرخ مشارکت اقتصادی استان در نقاط روستایی، به ویژه زنان روستایی 15 درصد از میانگین کشوری آن بیشتر است.

شجاعی با اشاره به وجود شمار زیادی دشت ممنوعه و بحرانی در خراسان شمالی، ابراز امیدواری کرد که با تنوع بخشی به میزان آب های مصرفی صنایع استان، بتوان برای تامین اعتبارات اجرای سند س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سند سازگاری خراسان شمالی با کم آبی تدوین شد

سند سازگاری خراسان شمالی با کم آبی تدوین شد