مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 اردیبهشت 1399 ساعت 17:052020-04-21فرهنگي

حماسه، عشق و عرفان ، ویژگی مهم اشعار قیصر امین پور


سکینه ظهراب زاده شامگاه سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به ویژگی های شعر و شخصیت قیصر امین پور افزود: قیصر با لطافت جسم و روح مهربانش توانسته بود سه ویژگی حماسه، عشق و عرفان را در شعرش برجسته، و مخاطب خود را پیدا کند.

وی ادامه داد: قیصر شاعری که خط خوبی داشت و گاهی نیز نقاشی می کرد، تجسم نگاه هنرمندانه اش و علاقه او به نقاشی و خط به شعرش توازن، تقارن و زیبایی بخشیده است.

این خوشنویس و مربی ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان گتوند با بیان اینکه شعرقیصر با روایت و ترسیم او از شرایط اجتماعی معاصرش شکل گرفته است، گفت:نقاشی، شعر و خوشنویسی ابزار زیبایی آفرین در حوزه مقاومت و شعر پایداری است که قیصر به خوبی توانسته از آنها استفاده کند و شور و شعف و عاطفه را در مخاطبش برانگیزد.

ظهراب زاده افزود: هیچ جدایی بین شعر و خوشنویسی نیست، شعر معاصر امروز و مخاطب خاص خود، به فرم، قالب و ترکیب بدیع در خوشنویسی، و خوشنویس معاصر نیز به شعری با محتوا، احساس و عاطفه ی عمیق و تاثیر گذار نیازمند است.

وی به تاثیرگذاری شعر قیصر اشاره کرد و گفت: برگزاری یک دهه نمایشگاه خوشنویسی در مسیر باد ویژه بزرگداشت زنده یاد قیصر امین پور با حضور مشارکت حداکثری خوشنویسان استان خوزستان و سراسر کشور در زادگاهش شهرستان گتوند مهر تاییدی ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حماسه، عشق و عرفان ، ویژگی مهم اشعار قیصر امین پور

حماسه، عشق و عرفان ، ویژگی مهم اشعار قیصر امین پور