مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 اردیبهشت 1399 ساعت 04:572020-04-22اقتصادي

کرونا روزانه 10 میلیارد ریال به شرکتهای حمل و نقل خراسان رضوی خسارت می زند


احمد زمانیان یزدی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بخشی از این خسارت ها شامل هزینه های جاری و حقوق پرسنل شرکت ها، خسارت دموراژ یا اجاره کانتینر علاوه بر مدت ذکر شده در قرار داد ، انبارداری، هزینه های تخلیه و بارگیری مجدد و پرداخت عوارض مختلف بابت این موارد می شود.

وی ادامه داد: توقف سرمایه در قالب محموله های تجاری نزد مشتریان و رانندگان و خسارت ناشی از عدم فعالیت کامیون ها موجب خواب سرمایه در این دو بخش شده و خسارت به بار آورده است.

رییس انجمن صنفی شرکتهای حمل و نقل بین المللی خراسان رضوی گفت: متاسفانه میزان خسارت ناشی از کرونا به شرکتهای حمل و نقل را نمی توان دقیق اعلام کرد چرا که روز به روز به میزان انبارداری و دموراژ کالاها اضافه می شود و از طرف دیگر راهداری و گمرک نیز تعداد کانتینرهای خوابیده در مرزها را اعلام نمی کنند.

زمانیان یزدی افزود: علاوه بر موارد یاد شده، به خاطر کرونا امکان بازاریابی توسط مدیران شرکتهای حمل و نقل مقدور نیست ولی هزینه های مالیاتی طی این مدت همچنان بر فعالیت این شرکتها اثر گذار است.

250 شرکت حمل و نقل ترانزیتی در خراسان رضوی فعالیت دارند که از سه پایانه مرزی با کشور ترکمنستان و پایانه مرزی دوغارون با کشور افغانستان به فعالیت در امر ترانزیت مشغولند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرونا روزانه 10 میلیارد ریال به شرکتهای حمل و نقل خراسان رضوی خسارت می زند

کرونا روزانه 10 میلیارد ریال به شرکتهای حمل و نقل خراسان رضوی خسارت می زند