مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 اردیبهشت 1399 ساعت 05:302020-04-22سياسي

مجلس نمی تواند نظارت استصوابی شورای نگهبان را محدود کند


نماینده قائم شهر در مجلس در مخالفت با جزییات طرح دو فوریتی الحاق یک تبصره به قانون انتخابات گفت: در متن این طرح، مراجع 4گانه محدود شده اند، ضمن اینکه مجلس نمی تواند نظارت استصوابی شورای نگهبان را محدود کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، سیدعلی ادیانی نماینده قائم شهر در مجلس شورای اسلامی امروز (چهارشنبه 3 اردیبهشت) در جلسه علنی مجلس و در مخالفت با جزییات طرح دو فوریتی الحاق یک تبصره به قانون انتخابات ریاست جمهوری مجلس شورای اسلامی و شوراهای شهر و روستا گفت: طراحان نظر داشته اند که حقوق شهروندی کاندیدا استیفا شود در حالی که متن ارائه شده برخلاف اهداف اولیه  و نگاه طراحان است.

وی افزود: در متن طرح دو فوریت الحاق یک تبصره به این قانون مراجع 4گانه محدود شده اند ضمن اینکه شورایی نگهبان هم مبسوط الید شده است در حالی که این شورا معطل مراجع 4 گانه نیست چرا که نظارت آن استصوابی است.

نماینده قائم شهر در مجلس تصریح کرد: ادبیات موجود در متن این طرح به هیچ وجه صحیح نیست و نمی توان نظارت استصوابی شورای نگهبان را محدود کرد.

ادیانی گفت: طراحان طرح دو فوریتی الحاق یک تبصره به قانون انتخابات ریاست جمههوری، مجلس و شوراهای شهر تلاش کرده اند قانون را به انتخابات شورای شهر و روستا تسری دهند این در حالی است که برای این انتخابات 117


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مجلس نمی تواند نظارت استصوابی شورای نگهبان را محدود کند

مجلس نمی تواند نظارت استصوابی شورای نگهبان را محدود کند