مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 اردیبهشت 1399 ساعت 06:162020-04-22اقتصادي

تاخیر بیشتر در کوچ بهاره عشایر امکانپذیر نیست


با توجه به افزایش دما و کاهش علوفه و همچنین آزار حشراتی از قبیل پشه در مناطق قشلاقی، تاخیر بیشتر از این در کوچ بهاره عشایر امکانپذیر نیست.

- رییس سازمان امور عشایر ایران گفت: با توجه به افزایش دما و کاهش علوفه و همچنین آزار حشراتی از قبیل پشه در مناطق قشلاقی، تاخیر بیشتر از این در کوچ بهاره عشایر امکانپذیر نیست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از سازمان امور عشایر ایران، کرمعلی قندالی در اولین نشست ویدئوکنفرانسی مدیران امور عشایر کشور در سال 99، با بیان اینکه تأخیر بیشتر در کوچ عشایر امکانپذیر نیست، اظهار داشت: امسال کوچ بهاره و جابجایی دام توسط عشایر باید حتی المقدور به صورت ماشینی انجام شود.

وی با اشاره به اینکه دنبال این هستیم منابع مالی کوچ مکانیزه را تأمین کنیم، تاکید کرد: عشایر در زمان کوچ نباید در میانبندها و حاشیه روستاها و شهرها توقف داشته باشند.

قندالی گفت: باید با دستگاه های مربوطه از جمله دانشگاه های علوم پزشکی استان ها هماهنگ کنیم تا با توجه به اینکه عشایر تاکنون در مقابله با کرونا سلامت بوده اند، کوچ آنان نیز با سلامت انجام شود.

رییس سازمان امور عشایر ایران ادامه داد: لازم است پس از کوچ و در زمان حضور عشایر در مناطق ییلاقی نیز خدمات بهداشتی به عشایر برای پیشگیری از ابتلای آنان به کرونا داده شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاخیر بیشتر در کوچ بهاره عشایر امکانپذیر نیست

تاخیر بیشتر در کوچ بهاره عشایر امکانپذیر نیست