مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 اردیبهشت 1399 ساعت 07:202020-04-22اقتصادي

کاهش تولید نفت باید صددرصد اجرا شود/ اوپک به تنهایی نمی تواند بحران را حل کند


اگر کاهش تولیدی که از ماه می مصوب شده است 100 درصد اجرا شود حدود 10 میلیون بشکه کاهش تولید نفت را تجربه خواهیم کرد که آرام آرام تاثیر خود را خواهد گذاشت.

- وزیر نفت گفت: اگر کاهش تولیدی که از ماه می مصوب شده است 100 درصد اجرا شود حدود 10 میلیون بشکه کاهش تولید نفت را تجربه خواهیم کرد که آرام آرام تاثیر خود را خواهد گذاشت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بیژن نامدار زنگنه در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره وضعیت بازار نفت و شوک قیمتی وارد شده به آن اظهار کرد: این اتفاق بی سابقه است و به دلیل بحران کرونا کاهش مصرف شدید فرآورده های نفتی پیش آمده به طوری که بخش مهمی از صنعت هوایی تعطیل است و حمل و نقل دچار بحران شده که همین موضوع مصرف سوخت را کاهش داده است و قطعاً در پی آن تقاضای نفت خام هم کاهش یافته است.

وی افزود: در سه ماهه دوم سال میلادی، برآورد اوپک این بود که 3 میلیون بشکه افزایش عرضه به تقاضا را داریم اما در جلسه اخیر این رقم به 11 میلیون بشکه افزایش یافت که به دلیل بحران کرونا در جهان بود، البته از اسفند هم شاهد جنگ قیمت ها در بازار نفت بودیم و برخی کشورها رجزخوانی می کردند که ما عرضه را زیاد می کنیم و همین باعث شد بحران ناشی از کرونا در بازار نفت تسریع تشدید و تعمیق شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش تولید نفت باید صددرصد اجرا شود/ اوپک به تنهایی نمی تواند بحران را حل کند

کاهش تولید نفت باید صددرصد اجرا شود/ اوپک به تنهایی نمی تواند بحران را حل کند