مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 اردیبهشت 1399 ساعت 08:462020-04-22اقتصادي

خسارت سه هزار میلیاردی کرونا به صنعت گردشگری ایران


شیوع ویروس کرونا بر مشاغل مختلفی اثر سوء گذاشت که در این بین صنعت گردشگری از جمله مواردی است که شاید بیشترین تأثیر را از این معضل دیده است.

- ، شرایط امروز صنعت گردشگری که تا چند ماه قبل به عنوان یکی از درآمدزاترین صنایع جهان شناخته می شد، به گونه ای شده است که بیش از سایر صنایع از شیوع ویروس کرونا آسیب دیده است.

صنعت گردشگری ایران نیز اگرچه در فصل بهار سال 1398 با وجود وقوع مشکلات طبیعی، چون جاری شدن سیل در نقاط مختلف کشور، با ورود دو میلیون و سی هزار گردشگر در مقایسه با مدت مشابه سال 1397 افزایش 40 درصدی گردشگران ورودی را تجربه کرده بود، اما امسال با خسارات زیادی روبرو شد.

این در صورتی است که براساس پیشبینی ها و برنامه ریزی های انجام شده قرار بود در سال 99 با اجرای اقداماتی، چون حذف ویزا برای گردشگران چینی و تمرکز بر بازارهای هدف تازه تعداد گردشگران خارجی ورودی به کشور به 11 میلیون نفر برسد.

با پیگیری از یک منبع آگاه مشخص شد که مجموع کل خسارت های برآوردی صنعت گردشگری کشور از شیوع گسترده ویروس کرونا حدود 3 هزار و 178 میلیارد و 300 میلیون تومان است.

در این بین دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری از آغاز شیوع ویروس کرونا تا به امروز هزار و 203 میلیارد و 300 میلیون تومان، تأسیسات گردشگری هزار و 800 میلیارد تومان، راهنمایان گردشگری 126 میلیارد توم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خسارت سه هزار میلیاردی کرونا به صنعت گردشگری ایران

خسارت سه هزار میلیاردی کرونا به صنعت گردشگری ایران