مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 اردیبهشت 1399 ساعت 10:452020-04-22پزشكي

هوش مصنوعی جایگزین بافت برداری در تشخیص سرطان مغز می شود


پژوهشگران مصنوعی، یک مدل مبتنی بر هوش مصنوعی ابداع کرده اند که می تواند نیاز به بافت برداری را برای تشخیص سرطان مغز برطرف کند.

- پژوهشگران مصنوعی، یک مدل مبتنی بر هوش مصنوعی ابداع کرده اند که می تواند نیاز به بافت برداری را برای تشخیص سرطان مغز برطرف کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از مدیکال اکسپرس، شاید بیماران مبتلا به سرطان مغز در سال های آینده، مجبور نباشند برای مشخص شدن بهترین نوع درمان تومور، بافت برداری را انجام دهند.

پژوهشی که در مرکز پزشکی دانشگاه تگزاس شعبه جنوب غربی (UTSW) انجام شده است، نشان می دهد که هوش مصنوعی می تواند با بررسی تصاویر سه بعدی مغز، جهش ژنتیکی خاصی را در تومور گلیوما با 97 درصد دقت شناسایی کند.

شاید این فناوری بتواند نیاز به جراحی را برای نمونه برداری از تومور گلیوما کاهش دهد و به تحلیل تومور برای انتخاب درمان مناسب کمک کند.

دانشمندان در سال های اخیر، روش های تصویربرداری دیگری را نیز آزمایش کرده اند اما شاید این پژوهش جدید بتواند یکی از دقیق ترین روش ها را برای ارزیابی گسترده سرطان مغز ارائه دهد.

جوزف مالدجیان (Joseph Maldjian)، از پژوهشگران این پروژه گفت: آگاهی از وضعیت جهش گلیوما، گام مهمی در پیش بینی وضع بیمار و ارائه راهبردهای درمانی به شمار می رود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هوش مصنوعی جایگزین بافت برداری در تشخیص سرطان مغز می شود

هوش مصنوعی جایگزین بافت برداری در تشخیص سرطان مغز می شود