مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 اردیبهشت 1399 ساعت 18:302020-04-22سياسي

نقش افزایش سطح سواد علمی مردم در مدیریت بحران ها


رییس مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور با بیان این که شرایطی که کرونا برای مردم دنیا و جامعه علمی پدید آورده فرصت بسیار خوبی است که رابطه مردم و دنیای علمی را مرور کنیم، - رییس مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور با بیان این که شرایطی که کرونا برای مردم دنیا و جامعه علمی پدید آورده فرصت بسیار خوبی است که رابطه مردم و دنیای علمی را مرور کنیم، گفت: این بحران نشان داد که هر چه قدر سطح تخصصی علمی ما در دانشگاه ها بالا رود اگر با چالشی مانند کرونا رو به رو شویم و اگر جامعه ی علمی ما با سواد علمی مردم ارتباط نداشته باشد و همچنین سطح سواد علمی مردم بالا نباشد در مدیریت شرایط مشکل داریم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر وحید احمدی با اشاره به بحران کرونا گفت: ما الان در کشور خودمان و در شهرهایی که سطح سواد علمی مردم بالا است، می بینیم که در مدیریت شرایط توفیق بیشتری داریم.

در کشورهایی مانند ژاپن یا کره که به طور نسبی سطح سواد علمی مردم بالا است، جامعه علمی توفیق بیشتری در مدیریت این شرایط داشته است.

این درحالی است که در کشورهایی که سطح آگاهی مردم از مسائل علمی و تعامل آن ها با جامعه علمی پایین است؛ یعنی با جامعه علمی پیشرفته ای روبه رو هستیم اما سطح سواد علمی مردم پایین است، موفقیت در مدیریت شرایط کمتر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش افزایش سطح سواد علمی مردم در مدیریت بحران ها

نقش افزایش سطح سواد علمی مردم در مدیریت بحران ها