مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 اردیبهشت 1399 ساعت 00:452020-04-22سياسي

ابهام در داده های تاریخی اسپهبد خورشید


مدیر بنیاد پژوهش های فرهنگ و تاریخ سوادکوه با بیان این که برخی اطلاعات منتشر شده در فضای رسانه ای درباره ی غار منسوب به «اسپهبد خورشید» در سوادکوه اشتباه است، - مدیر بنیاد پژوهش های فرهنگ و تاریخ سوادکوه با بیان این که برخی اطلاعات منتشر شده در فضای رسانه ای درباره ی غار منسوب به اسپهبد خورشید در سوادکوه اشتباه است، به بیان توضیح های جدیدی درباره ی برخی از آثار تاریخی در این منطقه از استان مازندران پرداخت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بیش از سه سال قبل، نام اسپهبد خورشید برای غاری در منطقه ی سوادکوه مازندران دهان به دهان شد که فعالیت شرکت های معدنی فعال در سواد کوه مازندران آن را در معرض تهدید قرار داده بود.

محوطه ای تاریخی که در همان زمان خبرنگاران کشوری را به پای کوه کشاند تا وضعیت این محوطه را از نزدیک ببینند و اثراتی که انفجار معادنِ سنگ بر پیکر این محوطه وارد کرده بودند را گزارش کنند.

هر چند گاهی خبرهای مختلفی از آخرین وضعیت این محوطه ی تاریخی منتشر می شود، اما برای نخستین بار است که یک پژوهشگر درباره ی تاریخچه ی محوطه ی منسوب به مجموعه اسپهبد خورشید نظری متفاوت مطرح می کند.

احمد باوند سوادکوهی - مدیر بنیاد پژوهش های فرهنگ و تاریخ سوادکوه - در گفت وگو با ایسنا نخست به نام اسپهبد خورشید برای این محوطه ی تاریخی اشاره می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابهام در داده های تاریخی اسپهبد خورشید

ابهام در داده های تاریخی اسپهبد خورشید